Încărcarea wireless poate deveni realitate și pentru mașinile electrice
Limitările din prezent de la mașinile electrice se învârt în sfera autonomiei și timpului de reîncărcare a fiecăreia. Cele două motive le dau bătăi de cap atât șoferilor cât și producătorilor, care nu reușesc să scoată o mașină electrică care să se apropie de fiabilitatea și comoditatea uneia pe combustibil tradițional.
Însă limitările din prezent pot deveni în curând istorie. Câțiva cercetători de la Universitatea Stanford lucrează la o tehnologie care ar trebui să transmită impulsuri electrice către un obiect din apropiere, care se află în mișcare. Echipa de oameni de știință a reușit să transmită pe calea aerului o încărcătură de un miliwatt. Este de zece milioane de ori mai puțină energie decât ar avea nevoie o mașină electrică. Însă e important că, cel puțin în teorie, încărcarea wireless pentru mașinile electrice este posibilă.
Tot acest sistem este gândit ca un precursor pentru unul mult mai complex, care ar permite șoferilor de mașini electrice să-și încarce autovehiculele chiar în timpul mersului. Momentan, aceștia au nevoie de mai multe ore pentru a umple bateriile mașinii, ceea ce este un real inconvenient. Noua tehnologie este bazată pe un experiment mai vechi pus în practică la MIT (Massachussets Institute of Technology) în 2007. Acest studiu inițial s-a învârtit în jurul rezonanței magnetice, notează IFL Science.
Cheia către transferul unei cantități mai mari de electricitate s-ar putea găsi la amplificatorul folosit în acest proces. Echipa a utilizat unul pe care oricine îl poate găsi în comerț, care oferă cam 10% eficiență. Un amplificator custom, care ar putea rezolva problemele, are o eficiență de 90%, ceea ce înseamnă că diferența ar putea fi una uriașă. La momentul actual, Chevy Bolt este una dintre mașinile electirce cu cele mai mari autonomii de pe piață. Ea poate rula 380 de kilometri cu o singură încărcare. Prin comparație, următorul model de la Tesla care urmează să fie lansat în curând, Model 3, va avea un range de aproximativ 320 de kilometri.